23 januari 2008

23 januari 2008 - Ha Noi, Vietnam

Hi, hari ini kami ke Halong Bay, Jam 8 mereka jemput kami tapi jam karet, mereka datang jam 9.15 pagi, tapi tidak apa2, jalan ke Halong Bay 3 jam dan kami datang disana jam 12.30 siang. Langsung naik kapal laut dan makan siang, enak sekali, makanan vietnam enak betul, habis satu jam setenga kami di Guha Halong bay, ini ceritanya tentang ini Guha, Tahun 1993 orang pancing ikan katanya cuaca jadi jelek dan orang tidak bisa kembali, karena itu mereka cari tempat untuk tunggu sampai tidak hujang dan angin ribut lagi. Tiba2 mereka lihat lobang dan lihat di dalem Guhanya dan bilang wah kita dimana bagus sekali seperti kami di SURGA, karena itu namanya Guha juga nama Surga. Lihat poto2 semua bagus disana.

Vandaag zijn we naar Halong Bay geweest, om 8 uur zouden we worden opgehaald maar ze kwamen pas om 9.15 uur, maar maakt niks uit we hebben toch niks anders te doen, de reis naar Halong Bay duurt ongeveer 3 uur afhankelijk van het verkeer, we kwamen om 12.30 uur aan en gingen meteen de boot op. vrijwel onmiddellijk begonnen we aan de lunch, over heerlijk Vietnamees eten, toppie. na anderhalf uur varen kwamen we bij de grot Halong Bay aan, het verhaal doet de ronde dat deze grot pas in 1993 werd ontdekt door een paar vissers die overvallen werden door een storm en daar een schuilplaats zochten, opeens zagen ze een inham en ondekte de grot, ze vonden het zo mooi binnen in de grot dat ze dachten dat ze in de Hemel waren, dat is dan in het Vietnamees ook de naam van de grot, kijk de foto's en ondek dat het er ook prachtig is binnen in de grot.

Today we went to Halong bay, the pick up time was 8 o clock but they show up 9,15 but no worry we haddend to do anything else. traveling to Halong Bay takes about 3 hours, we arived 12.30 and could go on board, after 10 minutes we already had our lunch a tarific Vietnamees lunch, great food. After 1.30 hour we arrived at Halong Bay Cave. A story tells that Halong Bay Cave was just discoverd in the year 1993 bye fisherman bye accident, because the look for a hidding place for a storm and they saw a hole in the big mountain, wenn they went in they tought that they were in heaven, thats also the vietnamees name of it, Heaven. Look at our pics and see your self.

1. Jill:
    24 januari 2008
    Onmiddellijk...blijkt voor velen toch lastig te zijn.....AHHHHHHH
  2. Jill:
    24 januari 2008
    Of zouden ze het EXPRES doen....
  3. Frank&Peggy:
    24 januari 2008
    Hallo daar in het verre vietnam,

wachten, wachten en wachten duurt altijd lang. maar meestal wordt het wachten beloond
    en kan aan de foto's zien dat het geweldig is daar. geniet er van lieve mensen!!!

heel veel groetjes van peggy&franky