jakarta

22 januari 2009

de 20ste zijn we naar jakarta gevlogen, met de Garuda, Garuda gaat volgens zeggen weer op europa vliegen, Londen en Amsterdam, zal voor velen een welkome uitbreiding  zijn.

in jakarta zijn we naar familie van mammie geweest, in de wijk Rawamangun, altijd weer een belevenis als je daar bent, we werden heel hartelijk ontvangen en er lagen kadootjes voor ons klaar, dat hadden we nog niet meegemaakt, we hadden wat drankjes gehaald en 3 durian vruchten meegenomen, de taxi ruikt er nu nog naar. Na een uurtje of twee zijn we weggegaan, maar niet voordat iedereen een ijsje had gehad, ik denk dat ik de hele wijk heb getrakteerd en de ijsventer ging rechtsomkeer naar huis, kar leeg, sommige namen dr ook een paar mee voor in de koelkast, ach als je maar plezier hebt nietwaar.

smiddags gingen we naar blok M of er van alles in te slaan en een fotokopie te maken van een paspoort, heerlijk gelachen daar met de bevolking, want ze zien aan je neus dat je er niet vandaan komt.

en savonds zijn we bij onze vrienden Ariana en Harold geweest, heerlijk gegeten daar en het was  bere gezellig, de volgende morgen moesten we vroeg op dus we hebben het ook niet al te laat gemaakt, kon ook niet want er viel er al een in slaap, rara wie was dat.

de 22ste stond de chauffeur er al om 7 uur maar we reden pas weg om 8 uur, het regende een beetje,( krimis) motregen en hoe dichter we bij de bergen kwamen hoe meer mist we zagen, het leek een verloren dag, maar alles zou nog goed komen.

een rondleiding gemaakt door een theefabriek, de puncak pas staat bekend om zijn thee, veel theepluksters werken daar van 6 smorgens tot 4 uur, ze plukken 50 kilo per dag en krijgen 500 rupiah per kilo betaald, een schijntje, 500 rupiah is 0,03 cent, dus tel uit je winst, maar veel van die theepluksters werken daar toch tot hun pensioen, ze wonen op de berg in slechte huizen kennelijk ze zijn dus toch tevreden.

De 23 zijn we naar Ambon gegaan alleen Toine ging in verband met zijn blesure naar Bali, beide vluchten zijn voorspoedig verlopen.

Een volgend verslag wordt pas a.s .dinsdag gemaakt als de Ambongangers terug zijn.

salam dari twalby di Indonesia

1. Sjieltje & ik:
    24 januari 2009
    Broer zielig alleen op Bali of juist niet... Had eindelijk weer even tijd om te kijken en genieten van de verhaaltjes en de lawine aan foto's. Blijf lekker genieten, wij kijken mee.
    Groeten en dikke kus,
    Oppersueel ik
  2. sila en ingrid:
    25 januari 2009
    Nou wij zweten hier ook, overal staan de kachels op 5 dan weet je het wel.
    Ook wij hebben besloten volgend jaar 4 weken met zijn alle naar Bali te gaan. Dat houdt dan voor jou in hard werken met de kachels op 5... wij zijn gevorderd tot foto 200 hierna moesten we helaas weer aan de slag. Mary geniet enorm van die prachtige reis die je aan het maken bent. Als we nog eens wat tijd over hebben dan hoor je ons weer. Lieve groeten en tot gauw.
  3. marthin:
    26 januari 2009
    Hallo vacantie gangers
    Toine gaat naar bali en de rest gaat naar ambon.
    Hopend dat jullie in ambon veel te zien hebben vooral waar onze vader vandaan komt en dat is ERIE.
    Henk en Corry en Mary,Alby,en moeder lekker genieten en hoor wel hoe allemaal is gegaan,ben toch benieuwd hoe daaris.

Je kaka en istri xxxxxxxxxx
  4. Ellen Broeren:
    27 januari 2009
    Hi TwAlby,
    wat leuk om te zien hoe jullie genieten!
    Alles ok daar?
    Ik lees regelmatig jullie verslag.
    Groetjes,
    Ellen uit Den Bosch
  5. JohhnEllen:
    29 januari 2009
    Hoi lieverds,hoe is het nu,ik zie al 7 dagen geen verslag meer,toch niks aan de knikker he,of zijn jullie lekker aan het luieren in Bali,groetjes en dikke .Liefs JohnEllen