8 februari 2008

8 februari 2008 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Xin Chao

Gisteren hebben we de meisjes een envelopje gegeven en vandaag zie je de foto's, Gisteren avond waren we uitgenodigd door Yen en Gerard, om samen met een neef van haar zijn vrouw en twee kinderen, uit eten te gaan, we waren hier eergisteren ook geweest maar nu op nieuwjaarsdag was het afgeladen vol, keuken in de stress obers die werkelijk hard rende om bij tafels te komen en weer terug bij de keuken, gasten die de keuken in gingen om te vragen waar hun eten bleef en klap op de vuurpijl personeel dat elkaar met messen naar het leven stonden, kortom gratis entertainment en van lekker eten kwam niet veel terrecht, dat begrijp je wel. Maar wij hadden het wel gezellig, vanmorgen uitgechecked, alles afgerekend inklusief de taxi naar de airport. Zo'n metertje of 500 voor het vliegveld stopte de taxi want hij wilde dat wij de airport fee zouden betalen, echter we hadden al betaald dus we weigerde, gevolg we moesten eruit, hij reed niet meer verder.  Toine zegt al sta ik hier tot volgende jaar ik ga er niet uit, hij reed een 100 meter verder en vroeg weer om geld, nu met een maatje van hem die zogenaamd stond te controleren, maar we weigerde en er ontstond een opstopping achter ons, uiteindelijk zijn we uitgestapt en hebben de laatste honderden meters gelopen, want het vliegtuig wacht natuurlijk niet. Inmiddels al kontakt gehad met het hotel, die boden hun excuus aan, maar je ziet het, taxis zijn overal hetzelfde. Dus we zijn vandaag aangekomen in Ho Chi Minh City, en we hadden een normale taxi, dus het kan wel, de temperatuur is inmiddels 32 graden, onze vriendin Anh ontmoet en lekker bij zitten kletsen.

Yesterday we gave the girls from the kitchen lucky money, today you see the pictures, yesterday evening we were invited by Yen and Gerard, to go to the same restaurant we vist the day before, together with some family from Yen, but it was newyears day and the restaurant was overloaded, a lot of stress in the kitchen and with the waiters, they run from kitchen to the guests table and back, really running, guests where entering the kitchen to ask for their order, and if that was not enough, the waiters where almost fighting with nifes, so we did not eat much but there was a lot of entertainment, i am sure you understand that. We had a lot of fun, this morning we checked out of our hotel and payed the bill, including the taxi to bring us to the airport. But 500 meter before airport area he asked us for extra money, we refused and he told us to get out, but i told him we payed everything so we stay there also when it takes one year, he decided to continue the journey, but after 100 meters he stopped again and now he was with some friend and ask us for money again, we refused and behind us was a small traffic jam coming, i decide to go on walking and we arived at  the airport, because the plain does not wait. I already informed our hotel in Nha Trang and to we upset also. But you see, always the same with taxis arround the world. So today we arived in Saigon, Ho Chi Minh City, its hot 32 degrees, and the taxi driver was super, so its not always like this. We already meet our girlfriend Anh and we had a lot to talk to catch up.

Kemarin kami kasih orang2 kerja di dapur uang utk tahun baru..disini mereka bilang uang untung. Hari ini kalian bisa lihat potonua. Dan kemarin malam kami di undangan sama Gerard dan Yen makan di restoran yang kemarin kami makan disitu juga. Yen undangan dia punya punakan laki sama istri dan anak2nya juga...karena Tahun baru... restorannya pernuh sekali dan orang2 kerja bingun sama tamunya..mereka tdk jalan lagi.. tapi lari dari meja ke dapaur dan dari dapur ke meja.. dan orang2 tamu masuk dapur..tanya kapan mereka dapat makanannya..lucu sekali..dan karena tamu2 harus tunggu terlalu lama utk dapat makannya orang kerja2 jadi ribut..sampai ribut besar...dan 1 orang kerja pegang piso mau pakai itu piso utk tusuk orang kerja lain...untung tdk ada orang yang kena...waaaahhhh dari itu kami tdk bisa makan banyak cuma lihat2 aja..aku pikir kalian ngerti..tapi kami ketawa banyak..lihat mereka. hari ini kami keluar dari Hotel dan bayar semua termasuk taksi utk bawah kami ke bandara. Tapi sebelum 500 m dari bandaranya supir dari taxi minta dari kami uang utk bayar airport fee..tapi kami tdk mau kasih karena kami sudah bayar semua sama hotelnya..terus supirnya bilang kami harus keluar dari dia punya taxi..toine bilang biar aku musti duduk disini 1 tahun..aku tdk keluar..dan supirnya jalan terus..tapi dia jalan cuma 100 meter dan lagi dia minta uang cuma sekarang dia ada teman yang bantu dia. tapi kami tdk mau kasih dan kami keluar dari taxi dan jalan kaki ke bandara..karena cuma masih 300 m..tdk jauh..alhamdulilah. Kami sudah kirim email utk hotelnya dan cerita apa terjadi..Sekarang kami di saigon dan disini 32 derajat..dan kami ketemu teman perempuan Anh..yang baik sekali..kami pergi makan sama Anh dan harus kami ada cerita banyak lain sama lain...

1. Jacqueline:
    8 februari 2008
    Het is heel mooi om jullie te volgen. Wat geweldig. Hier is het maar behelpen, maar nu vandaag 13,5 graad met zonnetje, dus heel aardig dagje. Morgen weer voorspeld, dus de tuin maar in en genieten. Spanje was ook heerlijk, wel kort, maar we zijn weer even in ons huisje geweest.
  2. John en Ellen Broeren:
    Hoi Kids,nou ja ,ik zie meer een ouwe snoeperd die behoorlijk opgewonden is getuigen z,n Rood Kopje,Hahahahahah,blijf genieten en lachen,Liefs John en Ellen xxx
  3. dirk:
    9 februari 2008
    Kaka slim om zo´n taxi te nemen we zaten echt kapot te lachen toen we jullie verslag lezen.Hadden jullie zware koffers bij jullie hoeven zeker niet ver te lopen en vliegtuig nog gehaald of hadden ook file door de zware koffers en hadden geen dorst gekregen door de warmte 32 graden hhahhaahahah.Oke nog veelplezier met al die toestanden groetjes xxxxxxx Jes
  4. gerard&yen:
    11 februari 2008
    Hallo Toine/Alby,

10 februari in de buurt gegeten, was ook een chaos, moesten tig keer vragen om zout, mayo (niet gekregen), etc. Ik vond jouw beschrijving van het "messengevecht" zeer interessant (...), maar de man in de keuken die de bestellingen doorschreeuwde verdiende ook een plaatsje in het verhaal. Wat de taxi betreft: we zullen morgen aan de taxi vragen of de prijs all-in is. Bedankt voor de tip! See you later, Gerard/Yen.