Cuci Tunnels

14 januari 2009 - Ho Chi Minh City, Vietnam

hallo lieve vrienden en familie

Dit is nu onze tweede dag van de vakantie,vanmorgen vroeg op gestaan nog een beetje last van de jetlag.maar vandaag weer een vol programma.we gaan een trip maken naar de to cu chi tunnels.

of te wel de vietcong tunnels in de oorlogs tijd waar de vietnamezen tegen de amerikanen vochten.

om 8 uur werden we opgehaald met de bus.we gingen eerst een reis tour doen door de stad deze duurde wel 2 uur lang met een korte onderbreking van tabaks fabriek,waar de sigaretten nog met de hand werden gemaakt.hierna gingen we naar de tunnels,we kregen eerst nog een film te zien over de oorlogs tijd.daarna gingen we in de bossen waar we te zien kregen hoe de vietnamezen daar onder de grond leefde tijdens die oorlog.was heel indrukwekkend.

zelf konden we ook nog in een van de tunnels gaan.zie foto

na dit indrukwekkend gebeuren gingen we een boot tocht maken in een speedboot op de saigong rivier.deze tocht duurde 2 uur.met veel wind en zon in ons gezicht sliepen we meer dan dat we wakker waren.de boot zat ook vaak vast inde planten die op de rivier er mee vol zat.

dit was weer een hele ervaring op zich. hier na in het hotel weer aangekomen. natuurlijk eerst maar wat eten want we hadden al die tijd niks meer gegeten. het werd weer veel vis en garnalen en vooral kreeft is hier wel erg lekker.

Kami sudah 2 hari sini..tadi pagi kami bangun tempo sekali..karena masih kena jetlag..tapi tdk apa2 karena hari ini kami bikin tour ke cuchi ini tempat waktu amerika perang sama vietnam

dan waktu ini orang2 vietnam bikin lobang besar di bawa tanah  dan hidup sini..bukan lobang begitu saja..seperti kelder..ada kamar2 banyak..16.000 orang tinggal di bawah tanah dan tingkatnya 3 dan mereka angkat passir sama tangan sendiri...waaaaahhhh mereka hebat sekali

Ok sampai nanti lagi..hari jumat kami bikin tour lagi dan kami jalan ke mekong..nanti aku sambung lagi..cinta kalian

1. Djamila:
    15 januari 2009
    Hallowaaa,

Gelukkig hebben jullie het daar naar je zin en bekijken wij (pa en ik) trots naar jullie geweldige foto's. Verder wens ik jullie natuurlijk heeeeeel veeelll plzier!!!!

Groetjes van Pa, Gero, Mila en Simba(woef)
  2. JohhnEllen:
    24 januari 2009
    Hoi lieverds,vandaag de eerste hele mooie foto,s zitten bekijken.Hoe vind Mammie het en zag ik ook de broer van Abba ,is die ook met jullie meegegaan. Wie is dat mooie bruidje,Familie??Het weer is er wel heel lekker he,nou hier is het nat en Kweer.Geniet met volle teugen, en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier ,en blijf lachen .Ik was door mijn nieuwe cmp.de blog kwijt.Liefs JohnEllen en een dikke kus