afscheid van Saigon

19 januari 2009 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Gisteren 18 januari kregen wij van Madame Cuc (de eigenaresse) een heus diner...zo geweldig..het zag er zo mooi uit dat wij het eigenlijk jammer vonden om eraan te beginnen. Madame Cuc zei al tegen mij toen wij pas aankwamen dat zij ons een diner zou aanbieden. Maar we hadden het zo druk met alles en zaterdag sprak ze mij nog een keer aan..dat ik het niet mocht vergeten.

Ik was blij dat ik het niet vergeten was..had dit niet willen missen. We zaten met verbazing naar de gerechten te kijken..dit allemaal voor ons...Het was voor ons heel bizonder dat wij zo in de watten werden gelegd.

Vandaag 19 januari waren wij al vroeg op..want wij zijn uitgenodigd door een vriendin van ons die hier in het Hotel werkt waar wij verblijven. Zij vertelde ons al vorig jaar dat zij zou gaan trouwen maar de datum was nog niet bekend. Dus toen wij dit jaar weer richting Saigon gingen zei Suong zo heet zij tegen ons dat wij op haar bruiloft d.d 19 januari op haar feest uitgenodigd zijn. Het was wederom voor ons heel erg spannend hoe een bruiloft op z'n Vietnamees gevierd wordt. We werden met de bus (geregeld door madame CUC) om 9 uur opgehaald en er waren nog meer gasten die met ons meereden..daar aangekomen werden we door het bruidspaar onthaald. Ze was erg blij ons te zien want ook voor haar was het een verrassing.

In een mum van tijd kregen wij zoveel gerechten achter elkaar en dan nog zo vroeg voor ons..hahahhaha...en het werd aan tafel geserveerd..dus geen buffet ofzo...en als wij niet snel aten werd er voor ons weer opgeschept..maar daar hebben we al gauw een stokje voorgestoken om de kommetjes om te draaien. Boer..oh ja broer Henk was al gauw klaar..hij zag de groene blaadjes en trok zijn neus omhoog en zei ik..ik hoef het niet...maar hij zegt wel tegen ons..ik lust alles..hihihiihihhi

Daarna werden er veel foto's gemaakt..en het echte werk begint morgen..want dan wordt er officieel getrouwd. De ringen worden dan aan elkaar gegeven en er achteraan weer een feest maar dan van zijn familie. En later gaat de man aangeven dat hij getrouwd is.

Terug in het Hotel hadden Mary en Henk een afspraak gemaakt om met de fietstaxi een rondrit te maken in Saigon van 1 uur. Maar na 15 minuten had Mary al genoeg van..ze zat niet lekker..ja wat wil je..verkeerde zuinigheid..met z'n 2en in de fietstaxi wat eigenlijk maar voor 1 persoon geldt.

Morgen alweer vroeg op want dan gaan we richting Jakarta. Ben benieuwd hoe Henk..Mary en Corrie het ervaren..ja ja...ik hou jullie op de hoogte