toeren op 12 februari

14 februari 2012 - Tuban, Indonesië

Afgelopen zondag hebben we een dag rond gereden op Bali,ook nu wijzen de foto's die erbij horen weer uit dat we een prachtige rit hadden, door de bergen waar het heerlijk koel was , door dalen waar het bloed heet was, richting Klungkung Banli Gianyar, de omgeving is er geweldig, en omdat het Hari Raya Kuningan was, overal mooi versierde dorpen en Balinezen in klederdracht die ceremonies aan het houden waren. Hari raya Kuningan is een groot Balinees feest en overal op Bali zijn festiviteiten wat echt helemaal Balinees is, en te maken heeft met de Balinese Godsdienst. Bali is van oorsprong Hindoe. Maar er zijn ook kerken en moskeen. Nu moet ik zeggen dat wij meerdere malen een toer rond deze omgeving hebben gemaakt en toch maken we weer iets anders mee..dat maakt het juist zo leuk.

Wat ook zo leuk is dat je mensen ontmoet waar wij een stop maken om even wat te drinken of te eten..en de mensen zijn zo vriendelijk en genieten ook van ons als zij horen dat wij veel belangstelling hebben in hun cultuur.

Op de terugweg hadden wij een lekke band..dat is wat minder. Gelukkig stond nog geen 200 meter een bengkel(garage). Alleen Toine heeft niet zo goed opgelet met het rijden van de brommer naar de bengkel en heeft hij zijn voeten gestoten aan de stoeprand waardoor hij nu blauwe teennagels heeft. Maar klagen doet hij niet...hihihi

Volgende week maken we weer een toer..waar dat weten wij nog niet..maar dat lezen jullie volgende wel.

Groetjes en kusjes van Twalby dari Bali

1. mirjam:
    26 februari 2012
    Mooie dingen die jullie daar doen!Land vol cultuur en dat van dichtbij meemaken!!! Wij hebben overigens ook cultuur gedaan: we hebben carnaval gevierd, rustig en bedaard maar wel gezellig! Strongnis met je teen Antan. Maak maar mooie reisjes en tripjes daar, nu ben je d'r toch!X Mirjam